søndag 13. februar 2011

Vær et positivt menneske!

Når du er sammen med andre mennesker, har du lagt merke til at noen smiler mer, ler mer og snakker mer i positive termer enn andre? Det er behagelig å være i nærheten av slike mennesker, ikke sant? De sender ut gode og positive vibber som vi andre fanger opp, og som oftest smitter det over på oss. For det er nemlig slik at vi påvirkes av andres vibrasjoner, enten vi vil eller ikke.
I løpet av de siste årene har jeg jobbet for å bli et mer positivt menneske. Det har jeg klart. Jeg har lært meg til å fokusere på de positive sidene, selv om jeg ikke setter skylapper på. Samtidig er jeg blitt mer bevisst på meg selv, og ikke minst, mer bevisst på menneskene rundt meg. Jeg er blitt mer oppmerksom på hvordan andre folk snakker, deres kroppsspråk og hva slags vibber de sender ut.
Noe jeg legger spesielt merke til, er at det er utrolig mange negative folk. Når de snakker, er det ofte i en negativ tone. De snakker om hvor hardt det er å stå opp om morgenen, de snakker om hvor mye de hater vinteren, de snakker om hvor lite penger de tjener, de snakker om (og baksnakker) andre på en negativ måte, de forteller hele tiden at jobben de har er en drittjobb. Jeg kan fortsette å ramse opp, nærmest i det uendelige. Negative mennesker fokuserer på det negative, og de sender ut negative vibber. De er rett og slett NEGATIVE!
Å være i nærheten av negative mennesker er svært slitsomt. I lengden vil det tappe en for krefter, og til slutt har en rett og slett lyst til å gi den negative personen en skikkelig ørefik, eller finne repet og gå ut i skogen selv. Negative mennesker påvirker omgivelsene på en negativ måte, og det er umulig å ikke bli påvirket i en eller annen grad.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar