onsdag 19. januar 2011

Tillat deg selv å være lykkelig

Negative tanker kommer fra ett sted. Hodet ditt. Dine bekymringer og negative tanker eksisterer kun i hjernen din. Hjernen inneholder et ENORMT potensiale, og har mulighet til å gi deg tusenvis av forskjellige tilstander. Allikevel opplever de fleste kun 5-6 tilstander. Dersom du tenker negativt er dette bra! Hvorfor? Fordi det betyr at du kan bruke hjernen din til å sette deg inn i en tilstand. Spørsmålet er bare hvilken tilstand du ønsker å sette deg selv i – det er helt opp til deg!
Vi kan visualisere, fantasere, drømme, skape magiske bilder i hodet vårt, allikevel kaster vi bort tiden på ting vi ikke vil ha!
Bryt den negative tilstanden ved å reise deg opp, riste litt løs på kroppen som om du rister av deg bekymringene. Spør deg selv så, “Hvordan ville jeg stått dersom jeg var lykkelig?” “Hvordan ville jeg beveget meg?” “Hva ville jeg sagt til meg selv?” “Hva ville jeg sett for meg?”. Istendetfor å bruke energi på å være nedstemt, kan du bruke energi på å være glad og lykkelig. La følelsen av glede spre seg i kroppen din, dersom du sliter i begynnelsen – tenk på sist gang du følte deg lykkelig. Hvordan oppførte du deg da? Hva så du for deg? Hva tenkte du?
Er dette enkelt? Nei. Er det mulig? SÅKLART!
Du må øve, øve, øve. Du må lære deg å være glad igjen. Du må kjenne følelsene dine, og akseptere at du fortjener å være lykkelig. Hør, du trenger ingen grunn til å være lykkelig, alt du trenger er din egen tillatelse. Å være lykkelig uten grunn er en av verdens beste tilstander, og hjernen din bare venter på å få satt deg i den. Alt den trenger er din tillatelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar